SEGONS PIAGET
Piaget divideix el desenvolupament psíquic de les persones des del seu naixement fins a la vida adulta.
Etapa sensoriomotora. Abasta des del naixement fins als 2 anys aproximadament. En néixer, el món del nen s'enfoca a les seves accions motrius i a la seva percepció sensorial. Quan acaba el primer any ha canviat la seva concepció del món, reconeix la permanència dels objectes quan es troben fora de la seva pròpia percepció.
Etapa preoperacional. Dels 2 als 7 anys, aproximadament. En la transició a aquest període, el nen descobreix que algunes coses poden prendre el lloc d'unes altres. El pensament infantil ja no està subjecte a accions externes, comença a interioritzar-se.
Etapa d'operacions concretes. Aquesta fase que es desenvolupa entre els 7 i 11 anys aproximadament, el nen es fa més capaç de mostrar el pensament lògic davant els objectes físics. Una facultat recentment adquirida, la reversibilidad, li permet invertir o tornar mentalment sobre el procés que acaba de realitzar, una acció que abans només havia dut a terme físicament.
Etapa de les operacions formals. Aquest període que abasta dels 11 als 15 anys aproximadament, es caracteritza per l'habilitat per pensar més enllà de la realitat concreta. La realitat és ara només un subconjunt de les possibilitats per pensar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario